disträäääh

Bara så ni vet: 

  • Lypsyl gör en beroende.
  • Bloggar likaså.
  • Snart är det måntag

Vet ni, provade johannesört- te ikväll.  Ska lindra oro osv. Det var gott. Och jag tror det funkar : D ..haha. Eller aah, känner mig bara disträ, vilket är bra. Mycket bra!




Men, på tal om bloggar. Jag tänker den stora gåtan Blondinbella. Henne alla måste ha en åsikt om, man kommer liksom inte undan där. Bella, vari hennes blogg jag ofta fastnar.. Men vem gör inte det. Man uppmärksammar ju alltid saker hon skriver och bara mååste kolla kommentarerna hon får för det! Låter det jevligt, Låter jag hemsk nu? Skitsamma, hela männskligheten är ond, så du har inget att säga till om. Iaf, hon kan faktiskt vara inspererande. Driver 2, eller va de 3 företag och har inte ens fyllt 18. Skrev ut om sina övergrepp i Italien. Är driven, aktiv, pigg och värderar utbildningen högt. Men denna varelse skiner inte alltid lika vackert. Aktiv inom muf. Smutskastar svenssons. Och något säger mig att hon har en stor mörk baksida. Vem vet.

Jag, Sara et her Molly hund, var som vanligt ute på runda idag. Något som stör mig är att de där oxdjuren som håller till vid en av bonnegårdarna vid Köpinges utkant rymmer som fan. Kan de inte hålla koll på sina djur?! Nej, för dem hoppar in och ut ur sin stora hage och har gjort det nu i någon månad? Highland cattle var de visst. Idag var det två kalvar och en hornprydd hane som stod i vägen för oss. Nåväl så länge det inte är en av giganthornen-man-inte-vill-bli-spetsad-av som rymt är jag nöjd. Menmen, den förymda hanen med sina 5 decimeters-horn skrämde skiten ur oss och eftersom vi inte ville riskera något så var Sara och jag så onödigt klumpiga att vi sprang upp på den lilla kullen på sidan med taggar och nesselväxter och passerade lite mer på avstånd detta lurviga djur.
Tror faktiskt inte djurfan skulle göra oss nåt ont, men när en stor ox-sak med stetsade horn står och glor på en kan man faktiskt ta till drastiska åtgärder :P




Nej nu ska jag återvända till franskan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0