Simrishamn

I samband med att skånekortet går ut på fredag den ..13e, tog jag Erica och Lina tillfället i akt och utmanade den energikrävande 90 minuter långa bussresan för att göra ett besök i Simrishamn.

Vid ett-tiden nådde vi staden, och styrde stegen mot Ica. Packade på oss mat, cider och snus. Erica som så stolt skyltserade med sin rabattkupong fick sig ett fett slag i nyllet då kassörskan sa att det fattades 7 spänn för att kupongen skulle gälla. Hon frågade dock kassörskan mitt emot för att rubba sin tydligen existerade osäkerhetsskull och då Erica dissades av även denna kom de vackra orden på redigt bred malmöskånska från hennes läppar:
 "är du seriös"

De var det finaste jag hört.
Men det tyckte nog inte resten av den befolkade kön. Nej, för alla brast ut i nåt jävla massivt skratt.

Vi slog oss ner på en bänk vid hamnen med solen stekande i ryggen.

Efter vår lilla picknick, checkade vi runt lite här och var.
På vägen till bussen hoppade plötsligt Erica till, rätt så rejält också, medan ett benbrytande skrik kom från henne. Jag som då fick en inre hjärtattack av hennes beteende gjorde i princip samma sak.
Det fula var att jag väntade mig se en äcklig spindel, dött djur eller en död människa, hmm det sistnämna kan här få avslöja min vittspritt helsjuka fantasi. MEEN, inget av detta mötte våra ögen. Det var en grön liten ödla som satt där jävligt skräckslagen vid vägkanten och som fallit offer för Ericas farliga fötter.

Men det var en sjukt rolig dag :D och till sist vill jag bara sända en tistel åt den person som lät sin hundjävel skita och då menar jag verkligen SKITA inne på resecentrum tidigare idag.

Nu tror ni kanske att jag trampa i denna u t s p r i d d a (observera detta ord) röra, men jag lyckades undkomma med knapp nöd & näppe.


 
   2

Kommentarer
Postat av: Bjernalt

haha, det var en jävligt nice blogg och dag för den delen ;)

Mohaha, får vi göra om fast då ska jag handla för mer, och undvika äckliga ödlor <3<3

2008-06-11 @ 00:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0